A który z nich najlepszy? Seagal, Van Damme czy Lundgren???
A teraz na poważnie ,z tych 3 to najlepszy był raczej Seagal ,jego filmy były najbardziej zbliżone do kina akcji klasy A .Najlepsze pod względem scenariusza ,budżetu ,dobru gwiazd kina ( Tommy Lee Jones ,Michael Caine ) ,największa brutalność -łamanie rąk ,kończyn ,nóg ,wbijanie kija bilardowego w szyje ,bicie przeciwników kulą bilardową itp Jego filmy też najwięcej zarabiały w kasie z tych 3 panów .Ale wadą tych filmów było to że ciągle były o tym samym ,a np Van Damme zagrał w ciekawych filmach S -F np ,,Cyborg ,, czy ,,Uniwersalny Żołnierz ,,
No to prawda, że filmy Stevena są do siebie bardzo podobne, a filmy Van Damme'a były różnorodne, miał science fiction, też takie podchodzące pod dramaty i nieraz grał nawet podwójne role, a Steven widać stawiał bardziej na realizm w swoich filmach, ja bym chciał zobaczyć film ze Stevenem w podwójnej roli, to byłoby dopiero coś hehe ;d
Tak ,to było by coś ale Steven jako główny zły charakter w filmie akcji .Też jestem ciekaw jak to by wypadło .
Jeszcze dodam to że Steven stworzył na ekranie nowy typ bohatera -Eleganckiego faceta który załatwia oprychów bez zdejmowania garnituru .Nie obrywa i nie krwawi ,jest czysty .Po za tym w jego filmach bohaterowie są ,,Family man ,, Mają dobrze poukładane życie rodzinę ,dzieci ,kochającą żonę ,sam też jest przykładnym ojcem .Żadnych skoków na bok ,szybkich numerków w motelu .Żadnego upijania się gorzałą jak Bruce Wills w ,,Szklanej Pułapce ,, czy Bogusław Linda w ,,Psach ,, Przeciwieństwem Stevena jeśli chodzi o styl i typ bohatera był Chuck Norris który od ,,Samotnego Wilka McQuade,, starał się grać bohaterów ,twardzieli którym wszystko jest jedno ,są brudasami ,mają bałagan w domu ,chodzą nieogoleni i śpią w ubraniu .Oraz lubią sączyć piwo xD .Dziś może taki typ herosa nie jest lubiany i pochwalany ale kiedyś było inaczej (Lepiej ? ) Kiedyś to się kręciło ,aktorzy golili się szlifierkami kątowymi ,na ekranie się paliło ,chlało i miało w głębokim poważaniu polityczną poprawność .To chyba były piękne czasy ....
Kiedyś to się kręciło ,aktorzy golili się szlifierkami kątowymi ,na ekranie się paliło ,chlało i miało w głębokim poważaniu polityczną poprawność .To chyba były piękne czasy ....
Mówiąc o szlifierkach kątowych, masz na myśli brzytwy? xD
Użyłem tego słowa tylko w znaczeniu żeby podkreślić tamte niezwykłe czasy z lat 80 gdzie rasowi twardziele byli zupełnie inni niż ci dzisiejsi ,inny styl zachowania ,inne nawyki ,inna kultura .Dzisiaj niestety wszystko w kinie jest ugrzecznione ,robione pod młodzież także obecni herosi .Zobacz sobie że nawet w seri ,,Niezniszczalni ,, nie ma przekleństw ,golizny itp ,tylko wszystko jest takie lekie ,lajtowe .
Wiem, zauważyłam to już w czwartej części Die Hard. Bruno mówił, że nie chce, aby John McClane dawał zły przykład dzieciom, czy młodzieży. No do c*uja, czy ten film jest do dzieci skierowany!? Młodzież? Młodzież robi gorsze rzeczy w tych czasach, że palenie fajek przy tym to pikuś.
Otóż to !!! Zresztą Bruno od czasu ,,Die Hard 3 ,, nie palił już fajek na filmie .Nie wiem czy wieś Kasiu ale kiedyś filmy akcji ,szczególnie na początku lat 90 były kierowanie głównie do dorosłej widowni .Nie było takiego publicznego przyzwolenia na oglądanie rasowych filmów akcji przez dzieci ,czy młodzież ,chroniono to .Np Ja kiedyś mieszkałem na Wsi i dojeżdzałem do szkoły autobusem ,zawsze czekałem skończeniu lekcji na świetlicy na autobus i pani nam zawsze jakiś film puściła na Video ale jakie puszczała ? Oto lista ,,Indiana Jones i Ostania Krucjata ,, ,,Władcy Wszechświata ,, ,, Miłość w rytmie rap ,, ,,Półtora gliniarza ,, czy ,,Skarbonka ,, .Typowe filmy dla dzieci .Żadnych Schwarzeneggerów ,Segalów ,Van Dammów .A kiedyś na początku lat 90 w TVP1 tylko w soboty po 23 .00 było takie pasmo : Nocne Sobotnie Kino ,i tam właśnie tylko tam puszczano wulgarną sensacje z elementami golizny np ,,Terminator ,, ,,Komando ,, ,,Rambo ,, ,,Cobra ,, ,,Niko , , ,,Szukając Sprawiedliwości ,, czy ,,Robocop ,,
Witam .Mam takie pytanie : W jakim filmie akcji po 2000 roku Steven najlepiej walczył ? Jego choreografia walk była zbliżona do pierwszych filmów z początku lat 90 .Nie liczę oczywiście ,,Mrocznej Dzielnicy ,, ,tylko te nowsze filmy .W nagrodę mam do ciebie niespodziankę ,zobacz sobie kto jest na tym filmiku od 16 minut xD :http://www.youtube.com/watch?v=uL3xtK8oY2A
Hej, fajny wywiad z młodym Stevenem, widać po nim że nie odbiło mu po świetnym debiucie kinowym "Nico", a wracając do pytania, to w tych nowszych filmach jak wiadomo Steven zaczął niestety używać dublerów, ale podobały mi się jego sceny walk z "Wpół do śmierci", również
"W stronę słońca" tam Steven miał kilka fajnych scen walki np: https://www.youtube.com/watch?v=dcF7Myt57_Y jak również https://www.youtube.com/watch?v=yBMZnDF13-0
"Nieobliczalny" mi się też podobał
https://www.youtube.com/watch?v=AxC2h7IaSho
"Sprawiedliwośc ulicy" tam Steven nie używał dublera,
dalej "Gra o życie" https://www.youtube.com/watch?v=2eJcNYf4-jk
"Niebezpieczny człowiek" - dobre sceny walk
https://www.youtube.com/watchv=YW7gDckvccA
"Żądza śmierci" - chyba mój ulubiony film z tych nowych Stefana
Bardzo fajnie nakręcone sceny walk
https://www.youtube.com/watch?v=j_cKAadvooQ
https://www.youtube.com/watch?v=lK4k71XVI4k
Jeśli chodzi o sceny walk to te mi się podobały najbardziej, jest jeszcze "Protektor" i "W odwecie za śmierć" końcowa walka, wszystkie te filmy są do obejrzenia ;)
Ok ,dzięki za te filmy i wskażówki .A z tych starszych filmów ,w którym najlepiej walczył ? Moim zdaniem ,,Niko ,, i ,,Szukając Sprawiedliwości ,,
"Nico", "szukając sprawiedliwości", "Wybraniec śmierci", "Nieuchwytny" w tych filach najbardziej mi się podobała choreografia walk i ich brutalność.
Na plus Seagala jeszcze przemawia to że grał u cenionych reżyserów od kina akcji np Andrew Davis czy Bruce Malmuth .Chociaż Van Damme ,Norris też grywali u nieżłych rzemieśników ( John Woo ,Davis ,Zito ) .A ,,Liberator ,, dostał nominacje do Oscara ze efekty dżwiekowe .
myślę, że gdyby Seagal trafił na dobrego reżysera stworzyli by razem jeszcze kupę dobrego kina. Seagal utworzył własną postać filmach, która wyróżnia ją go od innych aktorów
lundgren z tej 3 miał zdecydowanie najgorsze filmy,a seagal i van damme stworzyli w kilku filmach bardzo fajne postacie,nie liczac sc-fi van damma bo tego rodzaju filmy sa zdecydowanie gorsze od akcyjniaków,ale seagal na szczescie nie krecił za duzo takowych i nawet znalazło by sie kilka bardzo dobrych nowych filmów stefka takze nie ma co go równac z innymi.
Ty jak coś napiszesz, to nie wiadomo, czy śmieć się, czy płakać... o.O
No chyba mi nie powiesz, że "Uniwersalny Żołnierz" (sci-fi) jest gorszy od np. "Krwawego Sportu"?!
Czemu kino s-f jest według ciebie złe ? Nie lubisz filmów które opowiadają o wizji przyszłości ,futurystyczny ,mroczny klimat .Te filmy też są ciekawe .Polecam ,,Odległy ląd ,, z Sir Seanem Connerym .: http://www.youtube.com/watch?v=mYc2GQyrAlw
van damma o wiele bardziej bo tam walki sa długie,po tylu ciosach dawno by czlowiek nie wstał,a seagal po prostu pokazuje umiejetnosci i konczy szybko kazdego.
Ja tu nie widzę długiej walki ? Tylko szybką ,efektowną i skuteczną bitkę : http://www.youtube.com/watch?v=AXlS0KSjzOo
akcje to ja mam w normalnych filmach w takich jakich robi seagal i oczywiscie klimat nie do podrobienia
Ja jak bym wybierać między ,,Krwawym Sportem,, a ,,Uniwersalnym Żołnierzem ,,to wybrał bym ,,Krwawy Sport ,, Mimo że dwa filmy oceniłem na 10 ,to jednak bardziej podobał mi się ,,Krwawik ,, Bo tam Van Damme gra człowieka ,i to nawet sympatycznego a w ,,Unisolu ,, gra zimnego Cyborga ,podobnie jak Lundgren .
I oto właśnie chodzi w filmie sci-fi. I przede wszystkim o tą różnorodność. Nie mówię, że 'Krwawy Sport" wybada blado na tle "Uniwersalnego Żołnierza". Wręcz przeciwnie, ja uwielbiam ten film i jest to jeden z najlepszych filmów kopanych jaki oglądałam. Ale "Uniwersalnemu Żołnierzowi" też nie mam co zarzucić. Tych filmów nie można porównać, bo to różne gatunki. A oba są zajebiste. I to jest w tym najlepsze.
A tak wczoraj patrzałam na ten pojedynek Lundgrena i Jaa z "Skin Trade", co podrzuciłeś linka u Ex91 na blogu. I wiesz co. Filmu nie oglądałam jeszcze, ale ta walka wydała mi się znajoma. I potem jak tak się przyglądałam obu panom jak walczyli, doszłam do wniosku, że twórcy wzorowali się na walce Van Damme vs Lundgrena z pierwszej części "Uniwersalnego Żołnierza". Nie jest zerżnięta całkowicie, ale pojawiają się pewne podobne elementy (chociażby miejsce walki i jej długość). Jak będziesz miał okazje, to przyjrzyj się i mi powiesz, czy tylko ja odniosłam takie wrażenie, czy rzeczywiście widać wzorowanie się starym hitem z 1992 roku.
No ja też lubię bardzo ,,Uniwersalnego Żołnierza ,, tylko że ,,Krwawy Sport ,, bardziej mi podchodzi .A do walki Lundgrena z Jaa w ,,Skin Trade ,, to nie wydaje mi się żeby twórcy się wzorowali na US -po prostu to była fajna i długa walka Lundgrena z Jaa ,w US trochę inaczej to wyglądało -tam najpierw Van Damme obrywał a potem Lundgren .Ale wiem jedno : Twórcy ,,Uniwersalnego Żołnierza ,, napewno wzorowali się na walce Van Damma z ,,Cyborga ,, Z finału ,to bardzo widać
Tak sądzisz, że wzorowali się "Cyborgiem"? Hm... nie zauważyłam podobieństwa, ale może masz rację. Walka z "Cyborga" była kapitalna - Wielkolud był kurde niezniszczalny i na pewno nie mówię o Lundgrenie, bo on nie grał w "Cyborgu". Bradock wie, o którego zabijakę chodzi. xD
,,Mad Max : Na drodze gniewu ,, =Wrażenia z tego filmu zabiorę ze sobą do grobu ku**rw*a !!!!!!!!!!!!!! http://www.youtube.com/watch?v=jWdVIqsT9hg